Супа от агнешки чревца

на

Като малка много обичах да ходя на гости на баба и дядо. Сигурно се сещате защо 🙂 При тях всичко беше разрешено и дните минаваха неусетно в игри. Нося името на дядо, не знам дали заради това, но той много ме глезеше. Правеше ми свирки издялкани от дърво, разказваше ми приказки. Всеки ден изкрваше овцете на паша, а вечер се прибираше с торба гъби. Чаках го с нетърпение да се върне и да ги опече с малко сол върху печката на дърва. Още помня вкусът им 🙂 сочни и пресни. А баба все мърмореше когато пъхах пръсти в чашата му с ароматно и гъсто домашно червено вино. Спомням си че за Великден и Гергьвден винаги приготвяше пълнено агне. Обичах да съм все около него и да хапвам сварени агнешки чревца поръсени само със сол. Друг път сплетени на плитка и запечени с червен пипер и чесън. И сега умирам за неговите вкусни гозби. Знам че много хора не хапват дреболии, но аз определно много ги обичам. Преди  празниците се изкуших 🙂 купих чревца и сготвих тази вкусна супа

lamb soup1 copy

Супа от агнешки чревца

Продукти:

  • 500 -600 г агнешки чревца и шкембе
  • 2 маркова
  • 8 – 10 пресни печурки
  • 7 – 8 стръка пресен зелен лук
  • 3 – 4 стръка пресен праз лук
  • 1 голямо яйце
  • 2 – 3 с л оцет
  • 2 – 3 с л ориз (фиде)
  • 2 – 3 с л разтопено масло
  • сол и черен пипер според вкуса
  • 1/2 връзка пресен магданоз
  • няколко стръка пресен джоджен

Приготвяне:

Обърнете с шишче чревцата, натрийте ги със сол и измийте много добре. Поставете в подходяща тенджера чревцата и шкембето. Залейте ги с 7-8 чаши студена вода и изчакайте да заврят. Аз винаги изхвърлям първата вода. Посолете веднага щом заврят. Когато омекнат извадете дреболиите и ги нарежете на малки парченца. Върнете ги обратно в бульона. Лука запържете за 2-3 минути в маслото. Сложете в бульона нарязаните гъби, моркови, лук и ориз. Оставете да се сварят на тих огън докато зеленчуците омекнат. Подправете с черен пипер и ако е необходимо с още сол. Преди да свалите от огъня добавете ситно нарязаните магданоз и джоджен. Застройте супата с яйцето разбито с оцета. Поднесете със ситно нарязан магданоз (зелен лук). Аз я предпочитам с лют пипер 🙂

cayenne pepper

И още една снимка 🙂

lamb soup copy

 

2 коментара Добавяне

  1. traqna каза:

    И аз обичам такива дреболийки всякакви:)Много вкусна супичка и определено любима!

  2. Гери Л. каза:

    Чудна е супичката. А аз се радвам, че открих местенцето ти. Много слънчево и позитивно е при теб. И ще минавам честичко!
    Поздрави, Вики!

Вашият коментар