Домашен сладолед с кайсии / Homemade apricot ice-cream

на

 

Надали някой ще ми повярва, че допреди няколко години почти не хапвах сладолед!?Странно или не, просто не обичах много „най-популярният замразен десерт, който може да те накара и в най-голямата горещина да се почувстваш приятно“  🙂 Все по-често обаче започнаха да ме изкушават аранжираните с много плодове и различни ядки витрини със сладолед. С екзотични и възбуждащи въображението и апетита имена.  

Няма да се задълбочавам с разясненията на каква основа може да се приготви сладолед. Ще кажа само, че обикновения се състои от млечен продукт (мляко, сметана) и овкусяваща съставка (плодове, ядки, шоколад). При промишлено приготвените сладоледи технологията е малко по-различна. За да се подобри структурата им към тях се добавят емулгатори и стабилизатори, но това е друга тема. По-здравословна алтернатива на сладоледа според мен е замразеното кисело мляко или така наречения йогурт.

Рецептата за слодоледа в този пост не е приготвена в машина за сладолед. Може би някой би ме критикувал като каже, че сладолед в домашни условия не може да бъде приготвен успешно без машина за сладолед. Донякъде бих се съгласила, но за мен приготвен по този начин по нищо не отстъпва на приготвен в машина.

Поради липсата на пресни кайсии този път приготвих сладоледа с 2оо г плодове от компот, който пасирах с 150 мл готов кайсиев сок. Пропуснах и пудрата захар тъй като плодовете от компот са доста сладки. По желание кайсиевото пюре може да бъде заменено с друго плодово пюре.

Продукти:

  • 250 мл пълномаслена сметана
  • 180 мл кондензирано мляко
  • 100 мл прясно мляко
  • 500 г кайсии
  • 1 с л настъргана кора от лимон
  • 3 с л пудра захар

Приготвяне:

Кайсиите се разполовяват и „кожата се обелва“. Пасират се на пюре.Смесват се с двата вида мляко и лимоновата кора.Сметаната се разбива с пудрата захар. Към нея се прибавя кайсиево-млечната смес лъжица по лъжица като се разбърква внимателно. Получената смес се прехвърля в подходящ съд (най-добре правоъгълна пластмасова кутия) и се поставя във фризер. След час се изважда и разбива с миксер. Тази процедура се повтаря още 2-3 пъти за да се избегне получаването на кристали при процеса на замразяване.

 

5 коментара Добавяне

  1. Йоли каза:

    Вики,много апетитно и свежо изглежда този сладолед.Ще го направя,синът ми много обича сладолед.Кажи само сметаната „Президент“ ли е,че май не съм виждала друга пълномаслена млечна сметана.

  2. Диана каза:

    Вики,
    неустоимо – и като вкус, и като представяне!
    Браво!

  3. Dimitrana S. каза:

    Привет, Вики!

    Всяко посещение из страниците на блога ти ме зарежда със свежо настроение и пълни очите ми с нежност и красота! Радвам се, че те има и че бих могла да ти предложа Internet friendship-award 🙂

    С приятелски чувства и сърдечен поздрав, Дими

  4. vicktory каза:

    Да, Йоли ползвам сметана „Президент“, но съм го правила и с обикновена течна сметана.

    Диди благодаря!

Вашият коментар