РЕДЕН ХЛЯБ / BREAD

на

 

Още от малка обичах да гледам баба как прави погачи, питки и закуски. И пак баба беше тази, която започна да ме учи как да замесвам тесто. За съжаление вече е много стара милата и сега тя обича да ме гледа и да ми дава съвети, когато сме заедно.  Благодаря ти мила бабо, че те имам и за всичко, на което ме научи !

Правенето на хляб за мен е едновременно забавно и терапевтично. Усещането при допира с тестото е неповторимо – толкова меко и еластично,  гладко и податливо …  То ме успокоява. 

Замесвене, втасване, оформяне, повторно втасване и печене – това са основните стъпки при приготвянето на хляб.

Засега предпочитам да използвам предимно бяло брашно, тъй като с другите ми липсва опит и има все още много неща да уча. А всичко, което научавам ще споделям тук в моят блог.

Преди ден правих хляб, много пухкав и вкусен 🙂 

 Хляб „хармоника“

Продукти:

250 мл прясно мляко
110 г масло
25 г мая
1 ч л захар
1/2 ч л сол
около 450-500 г брашно

 

Маята се смесва с топлото мляко, захарта и 100 г брашно. Разбърква се до кремообразна смес. Оставя се на топло за 30 минути.

В отделен съд се слага останалото (пресято) брашно, солта и 50 г масло. Добавя се маята. Омесва се меко и еластично тесто. Разточва се на правоъгълник 32 х 35 см. Разточеното тесто се слага се в намаслена тава за 1 час да втаса покрито с кърпа.

Готовото бухнало тесто се нарязва с остър нож на квадрати 5 х 6 см. Останалото масло се разтопява и всяко квадратче се потапя в него. Редят в намаслена правоъгълна форма за кекс с незалепващо покритие. Формата се поставя под наклон за да не се пързалят квадратчетата тесто.
Така приготвеният хляб се оставя около 1 час да увеличи обема си. Пече се в предварително загрята фурна около 30 минути на 180 С.

По идея на Мими

От няколко години 16 ОКТОМВРИ Е СВЕТОВЕН ДЕН НА ХЛЯБА

Повече информация на world-bread-day.com

Вашият коментар