Баклава с кадаиф

Радвам се, че ноември свърши. Беше напрегнат и натоварен. Работих усърдно, за да приключа и изпълня всички поставени задачи. Разбрах, че въпреки положените усилия няма да получа заслуженото. Мразя да ме правят на глупачка. Внимателна и толерантна съм с хората, с които работя. Понякога премълчавам неща, с които не съм съгласна и не считам за редни да се случват. Може би затова някои хора са решили, че могат да се възползват от този факт. Този път нямам намерение да мълча, защото е мое право да защитя собствените си интереси…

Когато съм напрегната и нервна обичам да готвя или правя нещо сладко. Така се разтоварвам🙂 Всеки луд с номера си🙂 През почивните дни нямам много време да се въртя в кухнята. Заета съм с хлапето да учим и пишем домашни. През седмицата готвя след работа, обикновено нещо набързо. Мъжът ми също помага и често приготвя вечеря вместо мен. Отскоро е на диета и яде предимно постни неща. Забелязвам, че му е много трудно, но гледам да го подкрепям. От сладкото обаче не може да се откаже. Затова реших да му направя нещо, което може да яде без да се притеснява. Мислих, рових и накрая му направих баклава. Не сетих за друго без яйца🙂 Правила съм с различни плънки – с халва, с шоколад и ядки, но не и с плънка от кадаиф. Получи се много хубава и сочна🙂

IMG_1273 Baklava

Баклава с плънка от кадаиф

2 в 1

 Продукти:

12 листа кори за баница

400 г суров кадаиф

220-230 мл олио

200 г смлени орехи

Продукти за сиропа:

1,5 л вода

1 кг захар

3 с л мед

1 с л лимонов сок

Начин на приготвяне:

Фурната загрейте на 18о С

Намажете с олио правоъгълна тава с размери

Вземете 2 кори за баница и намажете горната с олио. Върху нея сложете по цялата кора суров кадаиф. Преди да го използвате е необходимо е да го разделите с ръце за да няма възли. Отгоре поръсете с орехи. Поръсете отново с олио. Навийте внимателно корите на ролка (не прекалено стегната) и я нарежете на 1о еднакви парчета. Наредете парчетата в тавата на един ред, плътно една до друга. Направете по същият начин с останалите кори. Накрая ще получите пълна тава с нарязана баклава🙂

IMG_1193 baklava s kadaif

Печете баклавата около 4о минути или докато стане златиста. Извадете от фурната и оставете да се изстине преди да я сиропирате.

Сиропа сварете в подходящ дълбок съд като поставите всички продукти. Оставете да кипнат, след което намалете и оставете да ври на умерен огън 20-30 минути. Залейте баклавата се него и я оставете за няколко часа, да се напои и поеме сиропа. По желание преди да поднесете поръсете с още орехи🙂

4 thoughts on “Баклава с кадаиф

  1. Непременно ще се пробвам. Изглежда страхотно и оригинално. Благодаря за вдъхновението.

  2. Много си приличаме по някои неща, Вики. Забелязах го още във времето, в което контактувахме и на живо…Началото на публикацията ти все едно аз съм написала, толкова познато ми звучи…Да не те отказвам, но като по-възрастна искам да ти кажа, че кой какъвто си е, такъв си остава, не можеш да се промениш кой знае колко, лошите хора умеят да разбират, че могат да ни използват, защото сме добросърдечни и го правят…това е положението. За да не се случва – трябва да станем като тях, а аз не искам…
    Прегръдка! Баклавата ти е чудесна, яла съм подобна, турска, в заведение.

Вашият коментар

