С дъх на детство :)

IMG_0372 Salted Caramel Apples

Като дете обичах нашите да ни водят на сладкарница и да ни купуват боза и пасти. Понеже живеехме на село по-рядко ни водеха в София. Спомням си, че ходехме в две определени сладкарници – едната беше в квартал Надежда и беше известна с най-вкусната наливна боза (работи и сега, но бозата не е същата), а другата се намираше близо до Централна гара на бул.Христо Ботев и се казваше Захарно петле. Поради тази причина с нетърпение чаках да има събор или някакъв друг празник в селото. Тогава с другите деца обикаляхме сергиите и бързах да похарча всички стотинки, които бях събрала. Купувах бонбони, захарни петлета и захаросани червени ябълки на клечка (и куп други дрънкулки :D). Бяха толкова сладки и ме изкушаваха с вида си. Сигурна съм, че почти всяко дете живяло по време на социализма ги е опитвало :От много време исках да направя и сега, когато цяла седмица не съм на работа имам време да се занимавам с щуротии🙂

Карамелени ябълки на клечка 

Продукти:

6 големи ябълки

1 ч ч течна сметана

1 ч ч захар

1/2 ч ч вода

1/2 ч ч глюкоза

1/4 ч ч меко масло

1/2 ч л сол

шепа натрошени ядки по избор

(аз използвах натрошени на едро бадеми и лешници)

IMG_0343 Salted Caramel Apples

Рецептата харесах и адаптирах от този сайт

Начин на приготвяне:

Първо пригответе ябълките. Изберете здрави и вкусни ябълки. При мен леко кисели. Измийте ги и ги подушете добре. За всяка ябълка ще ви е необходимо дървено шишче или друга подходяща дървена пръчица. Аз използвах кончета от ябълка, които откъснат когато брах ябълките от нашата градина. Запазих и листата за да са по-красиви🙂 Забодете здраво шишчетата в основата на дръжките на ябълките и се уверете, че няма да паднат (самите дръжки отсртанете)

В тенджера поставете захарта, водата и глюкозата и варете докато смета придобие светло кафяв цвят (около 10 минути) Внимавайте да не изгори карамела!

Налейте сметаната и добавете маслото и солта. Варете на умерен огън около 25 минути или докато карамеленият сос започне да се сгъстява. Не бива да бъде прекалено гъст, а течен. Когато започнете да ползвате карамела бъдете изключително внимателни, за да не се изгорите.

Потопете всяка ябълка в карамела и внимателно отцедете излишния. Панирайте от всички страни ябълките с натрошени ядки. Поставете ги прави върху хартия за печене и изчакайте карамела да се втвърди. Работете бързо за да не се стегне карамела, тъй като няма да можете да го използвате. Според вкуса можете да ги потопите вместо в ядки в разтопен шоколад (първо трябва да изчакате карамела да стегне), шарени пръчици или бонбони, пуканки или други предпочитани от вас лакомства.

IMG_0377 Salted Caramel Apples

Има два варианта да „облечете“ ябълките в карамел – като ги потопите в него или с лъжица да сипвате върху тях от карамел.Който и вариант да изберете бъдете сигурни, че са много атрактивни и вкусни. Можете да ги съхранявате на сухо място до 1-2 дни. Добре е да ги консумирате до няколко часа след като ги приготвите, тъй като карамела започва да се размеква и да се топи ако седи по-дълго време.

IMG_0365 Salted Caramel Apples

и още една🙂

Salted Caramel Apples

5 thoughts on “С дъх на детство :)

  1. Обожавам такива ябълки! Ама как не съм се сетила да им сложа ядки:) Страхотни са!

  2. Сладкарницата в „Надежда“…ех, как ме върна в детството…кадаиф и толумбички с боза ми бяха любими🙂
    А тези ябълки изглеждат много вкусни!

  3. Аз пък не съм ги опитвала като дете, но всяка година при вида им се разтапям, гледайки ги по блоговете. Наистина има много детство в тях, но аз навремето бях по баклавата;)

Вашият коментар

