Сладкиш с Дулсе де лече / Dulce de leche wafer bites

Този сладкиш ми хареса още като отхапах първата хапка. Мариана, моя колежка ме почерпи и аз разбира се веднага поисках рецептата🙂 За нещастие почти веднага след това я загубих. Така се случи, че точно тогава се преместих на нова работа и за известно време не се виждахме често. На няколко пъти я молих да ми я прати, но все се разминавахме. В края на миналата година тя ме изненада, когато дойде да ме види. Донесе ми рецептата, а също и вафлени кори, които бе поръчала специално за мен. Тук е мястото още веднъж да й благодаря за вниманието и жеста🙂 Покрай празниците така и не успях да го направя, бях планувала други неща, а и не можах да си купя Дулсе де лече. Преди няколко дни се сетих отново за него и купих. Прибрах се и направих сладкиша🙂

Dulce de leche wafer bites5_edited-1

 Сладкиш с Дулсе де лече

Продукти:

1 вафлена кора

6 яйца

300 г пудра захар

300 г орехи

За намазване:

250 г меко масло

1 бурканче Дулсе де лече

40-50 г натурален шоколад

Dulce de leche wafer bites4edited-1

Приготвяне:

Фурната загрейте на 180С

В подходящи дълбоки купи отделете жълтъците и белтъците

Разбийте белтъците на твърд сняг с половината захар.

Останалата захар прибавете към жълтъците и също разбийте на пухкав крем

Добавете жълтъците и ситно смлените орехови ядки към белтъците.

Разбъркайте внимателно (за да останат въздушни белтъците) сместа с шпатула до смесването на продуктите.

Застелете с хартия за печене дъното на правоъгълна тава. Поставете вафлената кора върху хартията. Аз използвах правоъгълна форма с подвижни и регулиращи се страни. Като за основа използвах размерите на вафлената кора (23х29 см)

Изсипете сместа върху кората и загладете добре.

Печете около 1 час на 160 С или до готовност

dulce de leche collage1

Крема за намазване пригответе като разбъркате мекото масло с карамеленото мляко докато получите гладка еднородна смес. Не разбивайте с миксер или прекалено дълго заради маслото.

Опеченият сладкиш извадете и оставете да изстине

dulce de leche wafer bites

Шоколада разтопете на водна баня с 1 с л олио

Намажете с крема и украсете с разтопен шоколад

Поставете в хладилник за няколко часа. Поднесете нарязан на парчета🙂

Dulce de leche wafer bites6

7 thoughts on “Сладкиш с Дулсе де лече / Dulce de leche wafer bites

  1. Много красив и интересен сладкиш ! Поздрави!

  2. Моля, уточнете количеството на орехите- аз не го намерих в рецептата. Когато съм пекла вафлена кора винаги краищата се извиват нагоре и после при рязането е чуплива, случи ли се при вас? Освен това – не е ли прекалено сладък? Много въпроси, моля за извинение, но рецептата ме заитригува.

  3. Здравейте, Наталия,
    Наистина съм пропуснала да напиша орехите в списъка с продукти😦
    Вече поправих допуснатата грешка🙂
    Кората запази формата си след като опекох сладкиша. При нарязване не се чупеше или ронеше.Не знам каква рецепта сте приготвяли Вие🙂
    В тази рецепта, тестото покрива изцяло вафлената кора, освен това сладкиша се пече на ниска температура. Според мен по този начин кората не се деформира при печене. По повод въпроса Ви за количеството захар ще споделя, че за мен не е прекалено сладък.Разбира се може да използвате по-малко захар.Аз самата не обичам прекалено сладките десерти. Количеството масло и карамел, определено правят сладкиша по тежък и калоричен, но Ви уверявам че е изключително вкусен🙂
    Благодаря, за въпросите🙂
    Ще се радвам, ако решите да приготвите сладкиша и споделите впечатленията си за него

  4. Благодаря за уточненията, ще го пробвам в най-скоро време и ще докладвам разбира се!

  5. Вики, ужасно изкусителен десерт! Ха сега, кори да търся ще ме караш…

Вашият коментар

