Бутер тарта с праскови и марципан / Peach & marzipan tart

Не знам за вас, но на мен липсата на лято не ми се отразява добре. Обичам лятото и се радвам на всички летни плодове и зеленцуци Макар че напоследък не ми остава време много време за вихрене в кухята🙂 Налага се да тичам непрекъснато по задачи. А и детето е във ваканция и се налага да пътувам всеки ден за да съм с него. Мисля си за предстоящата ваканция и само мисълта за нея ми носи радост. Миналият фатален петък 13 за мен въобще не бе фатален. Дори напротив, обадиха ми се, че (след повече от година чакане :)) съм одобрена за курса по сладкарство :) Няма да скиря, че бях много изненадана, тъй като вече си мислех че няма шанс. Бях много щастлива :) Имах нужда от промяна и от нещо ново с което да се занимавам.И ето че се случи :) Ще уча нещо интересно и желано от мен :)  peach tart 1

Бутер тарта с праскови и марципан

Продукти основата:

1 опаковка бутер тесто (аз използвам на Lidl охладено – 275г)

2-3 обикновени бисквити (бишкоти)

За плънката:

200 г крем сирене

100 г бадемов марципан

(използвам този който се предлага в Ikea – оп. 200 г )

2 яйца

6 средно големи праскови

5 с л заквасена сметана

6-7 с л захар

1 с л брашно

За бадемово-маслените трохи:

150 г брашно

70 г масло

100 г бадемов марципан

 1-2 с л пудра захар

peach tart

Приготвяне:

Постелете дъното на правоъгълна тава с хартия за печене. Аз използвах регулираща правоъгълна тортена форма с размери 22х30см. 

Поставете листа бутер тесто и оставете по 1-1,5 см борд от всички страни на формата. Поставете на хладно и пригответе плънката🙂

Разбийте яйцата на пяна. Крем сиренето разбийте със заквасената сметана и захарта. Опитайте ако е необходимо добавете още захара (аз не обичам прекалено сладките десерти и това количество ми беше напълно достатъчно). Добавете марципана при яйцата и бъркайте докато се смеси напълно с тях (можете да ползвате пасатор за да сте сигурни че няма да останат парченца). Прибавте към крем сиренето и отново разбъркайте.    

paech tart 3

В купа поставете брашното, захарта и омекналото масло и марципана (нарязани на парчета). Стрийте продуктите с ръце и ще получите чудесни ароматни маслени торхи. Оставете ги настрана.

Загрейте фурната на 180 С

Разполовете предварително измитите и отцедени праскови.Можете да използвате и праскови от компот. 

Поръсете върху тестото смлените бисквити (нека да са повече ако ползвате праскови от компот). Наредете прасковите, разреза да остане отдолу.

Изсипете и разпределете плънката равномерно.

Поръсете с маслените торхи и печете около 25-30 минути или до готовност.  

peach tart 2

Още рецепти с праскови можете да откриете тук и тук 🙂

 

6 thoughts on “Бутер тарта с праскови и марципан / Peach & marzipan tart

  1. Радвам се, че такава радостна новина ти е донесъл петъка. Къде ще го караш курса, че ме заинтригува? А сладкишът изглежда страхотно, както винаги😉

  2. Каква хубава новина! И на мен ми се иска такъв курс, но време не ми достига за него в момента. Ех, мечти! Пожелавам ти много приятни моменти и нови усвоени умения след него🙂
    А сладкишът е невероятен!
    Поздрави сърдечни

  3. Вики, Вики, не зная кой кого ще учи на този курс – мноого си добра!!!
    Много свежо десертче предлагаш, а за снимките…
    Колкото до лятото – на едно мнение сме -и на мен ми липсва – и то, и почивка ми се иска вече…дано!
    Успех и да показваш тук още по-прекрасни изкушения.

  4. Чудесен повод за празнуване! Пожелавам ти много вдъхновения и успехи! А сладкишът е страхотен, много вкусно изглежда! Поздрави!

  5. Прекрасна тарта, много свежо , фино и ароматно предложение, Вики!
    И аз като Весето, се чудя кой кого ще учи, но пък винаги има смисъл да се погледне нещо и от друг ъгъл. Ще ми бъде приятно да споделяш впечатленията си от курса.
    Много се радвам за теб, поздрави и хубаво лято!

  6. DANI DINEVA, ИЗБРАХ ДА КАРАМ КУРСА В СЪЮЗА ПО ХРАНИТЕЛНА ПРОМИШЛЕНОСТ🙂 ДА НЕ БИ И ТИ ДА КАРАШ ПОДОБЕН ?
    ДИДИ, ВЕСИ ТВЪРДЕ ВИСОКА „ОЦЕНКА“ МИ ДАВАТЕ;) ИМА ОЩЕ МНОГО ДА УЧА🙂
    LETY, ВРЕМЕТО НИКОГА НЕ СТИГА ЗАТОВА АКО СИ РЕШИЛА И ГО ИСКАШ ДОСТАТЪЧНО СИЛНО ДАВАЙ🙂
    CANDY, БЛАГОДАРЯ !

Вашият коментар

