Мусака с тиква и картофи / Pumpkin and Potato Moussaka

pumpkin & potato moussaka2

През последната една година почти не бях готвила мусака. Не че не я обичаме, но явно ни беше омръзнала🙂 Последните пъти я правих в тенджера и определено ни хареса повече от запечената. Миналата неделя докато се чудех как да употребя една тиква ми хрумна идеята да я прибавя в мусаката. Определено ми хареса, на синът ми също🙂 Само мъжът ми, който не яде тиква не пожела дори да я опита.

Мусака с тиква и картофи / Pumpkin and Potato Moussaka

600 г кайма смес или телешка

700 г картофи

300 г тиква

1 голяма глава лук

200 мл доматен сок

250 мл вода

5 с л олио

2 с л доматен концентрат

сол, червен и черен пипер

Приготвяне:

Нарежете лука на ситно. Картофите и тиквата на кубчета. Аз използвах бяла тиква🙂 тъй като имах такава, но можете да използвате и тип цигулка.

Поставете лука в дълбока тенджера и го запържете в олиото. Добавете каймата и пържете докато промени цвета си.

Прибавете черен и червен пипер според вкуса. Сипете доматеният сок, топла вода и разбъркайте.

Добавете картофите, тиквата и посолете. Разбъркайте отново и намалете огъня.

pumpkin & potato moussaka step by step

Захлупете с капак и гответе на бавен огън до готовност. Не е необходимо да бъркате, само внимавайте да не е прекалено силен котлона. 10 минути преди да свалите от огъня прибавете доматеното пюре концентрат и разбъркайте.

Сервирайте поръсена със ситно нарязан магданоз

Опитайте много вкусна и сочна е приготвена по този начин🙂

Вашият коментар

