Тарта с круши, ябълки и сини сливи / Apple, pear & plum tart

apple tart 5

Чувствам че съм изтощена, нервите са ми опънати и не минава ден без да съм с главоболие. Причината !? Да, всичко се случва поради някаква причина, при мен са здравословни проблеми през последните месеци. Започна се от баща ми, после детето, проблем имаше също и сестра ми, последва баба и накрая аз. Опитвам се да съм силна, да мисля позитивно, но не се успявам. Напротив, все по-лоши и мрачни мисли се въртят в главата ми. Пък и аз по принцип имам лошия навик и търся под вола, теле. Надявам се последните прегледи, които предстоят да минат добре, силно се надявам. В противен случай не знам и не искам да мисля как ще продължа напред😦 Всеки път си обещавам да не се нервирам за дребни неща и да не отдавам значение. Но не минава много време и аз отново съм във вихъра на ежедневните проблеми и задачи. И забравям, забравям да се радвам на това което имам. А имам много🙂 Имам семейство, невероятно дете и живи близки на които да се радвам. Така ли сме устроени !? Да търсим и искаме все повече и повече материални неща.

Покрай проблемите почти не се събирахме с приятели и това също ми подейства зле. Покрай мъжа ми свикнах да има хора около нас. Около него винаги е шумно, телефоните му непрекъснато звънят. Обича хубавите трапези и вечери прекарани в приятна компания. Пък и аз обичам да се суетя в кухнята🙂 В събота получихме покана да гостуваме на близки приятели. Домакинът именник, до последно твърдеше, че не е празнувал до момента хубавият християнски празник Димитровден. Прочетох че на трапезата се сервират тиква и ябълки. И много бързо реших какво сладко ще им занеса. Голям фен съм на тартите и масленото тесто. Преди време пробвах една рецепта за маслено тесто с крем сирене, която особено ми хареса (много хрупкаво и меко) За плънката реших да импровизирам с наличните плодове. В резултат на което се получи една вкусна тарта, без претенции да е много специална :) 

За съжаление не успях да запазя парченце за да го снимам, а много ми се искаше защото бяха много красиви🙂 Следващият път когато я направя, няма да пропусна🙂

apple tart 1

Тарта с круши, ябълки и сини сливи

Продукти за тестото:

(за форма 24 см)

250 брашно

125 г масло

100 г крем сирене (тип Филаделфия)

1/2 ч л сол

За плънката:

2 круши

2 ябълки

2-3 големи сини сливи (около 200 г)

3 с л захар

1 ч л канела

2-3 обикновени бисквити

Приготвяне:

Омесете тесто от брашното, нарязаното на парченца масло, крем сиренето и солта. Оформете на топка и увийте във фолио. Поставете в хладилник 1-2 часа.

През това време подгответе плодовете. Нарежете ги на тънки резени. Поставете ги в купа и ги поръсете със захарта и канелата. Не обичам прекалено сладките десерти затова сложих 3 с л захар, но вие можете да увеличите захарта според вкуса.

Охладеното тесто разточете на тънка кора, най-добре между 2 парчета фолио за свежест. Разстелете я по дъното и стените на форма за тарта. Бисквитите смелете и поръсете върху тестото, преди да сложите плодовете.

apple tart step 2

Подредете плодовете отгоре, аз оформих като цвете🙂 Не използвайте сока, а само плодовете. Бисквитите ще поемат излишната течност, затова не е необходимо да ги отцеждате предварително.

Печете в предварително загрята фурна на 200 С,  докато тестото се опече (около 20-25 минути).

Сервирайте охладена, на парчета поръсени с пудра захар, ядки или следолед🙂

apple tart 4

Можете да отделите малко от тестото и да изрежете различни фигурки и да я украсите. Аз изпекох отделно, но бяха изядени преди да се усетя🙂

apple tart 6

Опитайте и я приготвите с харесваните от вас плодове🙂

apple tart 7

4 thoughts on “Тарта с круши, ябълки и сини сливи / Apple, pear & plum tart

  1. Стискам палци всичко да е наред с изследванията и скорошно още по-голямо настроение ти желая. А десертът е прекрасен, голяма красота си събрала в тези вкусове.
    Хубав ден!🙂

  2. Прекрасна е,Вики,като есенно цвете!Пожелавам повече поводи за усмивки!Поздрави!

  3. Обичам плодови тарти, а тестото със сирене е много вкусно!
    Красива е твоята, Вики!
    Прегръдка с пожелание за много здраве и по-малко лоши мисли!

  4. И от мен прегръдка, Вики – надявам се скоро всичко при теб да е наред,
    в добро здраве и вдъхновение да ни радваш с нови кулинарни изкушения.
    И питката, и тартата са прекрасни, поздравления!

Вашият коментар

