Бадемова тарта с череши / Cherry tart

През почивните дни през ръцете ми мина огромно количество череши. Всъщност всяка година по това време на годината аз имам специална задача. Да обера черешата в двора🙂. Повярвайте ми тази задача никак не е лесна. Черешата обикновено ражда огромно количество. Прекалено високо и старо дърво е и това допълнително ме затруднява (много ме е страх от височини :)). Всяка година се заричам че ще е за последно, но като я видя толкова червена и примамлива, сърце не ми дава да я оставя за радост на  скорците🙂 Тази година приготвих мармалад и компот. Остана ми време и поглезих семейството с тарта и торта с млечен крем и череши. Мъжът ми обяви че скоро не съм правила толкова хубава торта и си я поръча отново за рожденият ден🙂 Аз обаче се влюбих във вкуса на  на маслената тарта. С голямо удоволствие ви препоръчвам рецептата за нея и бързам да я споделя с всички читатели на блога. Изключително вкусен маслен сладкиш, с лек бадемов пълнеж и череши.

Бадемова тарта с череши


Продукти за основата:

1 ч ч = 200мл 

100 г меко масло
200 г брашно
2 с л ледена вода
1 жълтък
щипка сол

Продукти за плънката:

3/4 ч ч пудра захар
1/2 ч ч бадемово брашно
125 г меко масло
2 яйца
1 белтък
2 с л брашно
1 ванилия
около 350-400 г череши (без костилки)

Приготвяне на основата:

Пригответе маслено тесто от продуктите за основата. Оформете го на топка и го оставете в хладилник за 2-3 часа. Извадете охладеното тесто и разточете кръг, по-голям от приготвената тавичка. Поставете го с намаслена и поръсена с брашно форма (24 см). Притиснете тестото хубаво с пръсти по стените и дъното. Покрийте с хартия върху която сложете боб за да не се развали формата при печене. Поставете го в предварително загрята фурна и печете 10 минути  на 180С. (през това време пригответе плънката :)). Извадете и оставете да се охлади леко.

Разбийте маслото с пудрата захар. Добавете целите яйца и белтъка. Накрая прибавете двата вида брашно и ванилията. Сипете върху основата и загладете. Отгоре сложете черешите – цели или разрязани на две. Допечете сладкиша още 15-20 минути или докато придобие златист цвят и плънката се опече. По желание можете да го поръсите с филирани бадеми🙂 Поднесете поръсен с пудра захар.

П.П.

Днес цял ден крия ръцете си защото се оцветиха от черешите🙂

а  и много приличат на бабините🙂

6 thoughts on “Бадемова тарта с череши / Cherry tart

  1. Изглежда чудесно! Не съм най-големият почитател на бадемовия вкус, но предполагам с други ядки (смлени фино) ще е също толкова вкусно.
    Поздрави!

  2. Разкошна тарта! Нямам бадемово брашно, но ще пробвам и без него:)

  3. Подслади ми утрото,Вики,с този прелестен десерт и красиви кадри!Хубав ден!

  4. Прекрасна тарта, Вики –
    изглежда много фина, красива и неустоимо апетитна.
    Сърдечни поздрави, хубав, усмихнат и успешен ден, Диана

  5. Толкова да съм влюбена и в черешите и в бадемите. Няма как да не те поздравя за това прекрасно произведение.

Вашият коментар

