Канелена Любов

Винаги съм си мечтаех да се омъжа през пролетта. Всичко наоколо да е зелено и свежо, птички весело да чуруликат… Представях си че съм като принцеса🙂 Облечена в кремава рокля, обсипана с малки рози. Уви повечето от мечтите ми не се сбъднаха. Омъжих се през февруари преди около малко повече от десетилетие (не усетих кога минаха тези години). Църквата беше в ремонт и беше опакована в найлони отвън и отвътре. Не изглеждаше никак добре. Не бях облечена в мечтаната рокля😦 въпреки че открих такава. Редно било с бяла, убеждаваха ме всички около мен и настояваха. Чудите се защо ви разказвам, ами защото спомените оживяха тези дни🙂. Може би и затова че наближава годишнина от сватбата!? След толкова години съм променена и много различна. Нормално всичко преживяно ни променя. Мисля че това е добре. Не правя излишни компромиси. Боря се за нещата които искам и за които съм мечтала. Понякога ме е яд не себе си че съм посъпила глупаво. Сега съм преди всичко майка на прекасно момченце. Успях да се реализирам в професионален план. Или поне си мисля че е така, но винаги може и повече. Промени се и любовта, сега е тиха и спокойна. Промениха я годините, проблемите и споделените щастливи моменти. Променихме я и ние, но я има все още🙂

А сега за рецептата и молята „любов“ към канелата🙂 Харесвам аромата й в прясно изпечена кифличка, бисквита или хляб. Няма да споделя някаква уникална рецепта🙂 Постарах се да снимам стъпка по стъпка за да е полезна на начинаещи кулинари. Пък и можете да я приготвите за Св. Валентин и да изненададе половинката. Аз обаче не приемам и празнувам този празник🙂

канелени сърца

Канелени сърца

Продукти:

(рецепта е подходяща за машина за хляб)

  • 300 г брашно
  • 13 г прясна или 1 и 1/2 ч л суха мая
  • 1 средно голямо яйце
  • 30 г масло + още за намазване
  • 40 г захар + 2-3 ч л за плънкта
  • 80 мл прясно мляко
  • 1/2 ч л сол
  • 1-2 ч л канела за плънката

Приготвяне:

Маята размийте в затопленото мляко и добавете малко брашно и захар. Оставете за 10-15 минути да шупне. Пресейте брашното и го сложете на плот или в подходящ съд. Направете кладенче и добавете разтопеното (но не горещо) масло, яйцето, захарта и солта. Сипете шупналта мая и омесете меко и елестично тесто. Оформете го на топка и го оставете да втаса за 1 час  в намаслен дълбок съд покрито с кърпа (снимка 1). Рецептата за тестото е подходяща за омесване и в машина за хляб.

Втасалото тесто разделете на 2о еднакви топчета (снимка 2). При мен приблизително 25 г – +/- няколко грама🙂

Разточете в елипсовидна форма всяка топка (снимка 3). Намажете с разтопено масло (снимка 4). Поръсете с канелата предварително смесена смесена със захар (снимка 5). Внимателно навийте разточеното тесто на тръбичка и прищипете с пръсти в двата края (снимки 6 и 7). Прегънете на две като оставите края от вътрешната страна (снимка 8). С новица или остър нож срежете по средата почти до края (снимка 9). С ръце оформете като завъртите настрани разрязаната горна част (снимка 10).

cinnamon hearts step by step1

Поставете готовите сърца в тава покрита с хартия за печене или силиконова подложка. Оставете ги да починат 15-20 минути.

cinnamon hearts step by step

Опечете ги в предварително загрята фурна 180 С около 20 минути или до готовност.

Оставете ги да изстинат върху метална решетка.

канелени сърца

5 thoughts on “Канелена Любов

  1. Много нежни и ароматни сърчица си направила, Вики!
    Обичам канела, но милото не. Затова я ползвам деликатно в моята кухня😦. Ето, и това ако не е компромис! Но сме си такива когато обичаме! Важното е компромисите да не ни натъжават, а да са направени от нас самите, с ясна мисъл и твърдо решение. В противен случай винаги ще помним и ще ни е криво като за „кремавата булчинска рокля“ Аз пък, не исках да свирят колите на сватбата ми, а те го направиха. Надуха клаксоните като обезумели! Може да не е нещо важно, но винаги си спомням лошото настроение, което ме обзе тогава и все още ми е мъчно като чуя клаксони от сватбено шествие.
    Много ми въздейства публикацията ти, Вики! Щом като наближава годишнината от сватбата ти, а и само някакви си десет години са минали от тогава, облечи си кремавата рокля, облечи я и си направи празника както си го мечтала! Не отлагай – мечтите трябва да се сбъдват, а твоята е постижима! Не чакай да се промениш още и да направиш още един компромис, мила!
    Пожелавам ти много любов, топла и пареща и най-красивата празнична вечер, с аромат на канела!🙂

  2. Около сватбите винаги има неща, които ни харесват и други, които ни огорчават, ама много…Но нека помним само красивите моменти, нека се опитаме да сбъдваме мечтите и да се радваме на любовта, защото тя е навред около нас! Весела годишнина, пълна с аромат на канела, свещи, вино и любов! Хубава седмица!

  3. Уникални, много нежно изглеждат. И някак много ми се вързаха с представата за кремавата рокля🙂. Чудесен повод да „подновите обетите“, както казва Ирма.

  4. Благодаря мили момичета

    Ирма много хубави неща си ми написала🙂
    Благодаря ти мила, от сърце ти благодаря за милите думи

    Иглика чудесни пожелания🙂 сърдечни и истински

    Кали кремавата рокля ще остане завинаги в сърцето ми🙂

  5. Аз винаги съм мислила, че ще се омъжа през лятото, на брега на морето. Ще бъда слаба и красива, а мъжа до мен ще бъде с облекло на корсар. Омъжих се в края на лятото, в планината или по скоро равнината, бях дебела и съвсем не се чувствах като принцеса, въпреки, че си изкарахме много добре. Тогава си казаха след десет години пак, но годините минават.

    За това искам да ти пожелая втора сватба, за същия мъж ако той е Мъжът. Сватбата ще бъде през пролетта, под цветовете на цъфналите дървета и лъчите на залязващото слънце. А ти ще бъдеш с твоята рокля на рози!

    Дано не ти се сторя прекалено сантиментална, просто се разчувствах докато четох!

    Хубави дни!
    Маги

Вашият коментар

