Желе от диня / Watermelon jelly

След сладкото от чери домати, което много ми хареса зпочнах да се оглеждам за друга нетрадиционна рецепта за сладко.Харесах няколко рецепти, но тази на която се спрях и реших да направя е за сладко от диня.Преди време прочетох за  конфитюр от сърцевината на диня при Мария.До този момент бях чувала само за сладко от динени кори. Винаги съм харесвала нестандартни комбинации и вкусове. Какво да правя такава съм🙂

Чудех се как да го нарека желе или мармалад. Но тъй като ми прилича повече на желе избрах това име. На вкус е доста сладко и много приятно, признавам че има малко по-странен мирис (който на мога да определя с думи)🙂 Като цяло обаче ми хареса и мисля да го правя и в бъдеще.

watermelon jelly

Желе от диня

Продукти:

1 ч ч = 200 мл = 16 с л

  • 6 ч ч пюрирана диня
  • 5 ч ч захар
  • 8 с л лимонов сок
  • 1 пакетче пектин (40 г)

Приготвяне:

За тази рецепта се използва само червената част на динята. Нарежете на големи парчета и внимателно почистете семиките. Аз получих желаното количество пюре от 1/2 средно голяма диня. Пасирайте динята с пасатор до гладко. Поставете в подходящ съд (най-добре висока тенджера с дебело дъно) и добавете захарта, лимоновият сок и пектина. Разбъркайте много хубаво. Оставете да заври на умерен огън и варете около 20-30 минути докато се сгъсти леко. Разпределете топлото желе  в подходящи малки бурканчета. Стерилизирайте 5-10 минути.

Рецептата е адаптирана от http://blondiescakes.blogspot.com/

В оригиналната рецепта се използва 6 с л лимонов сок, а аз сложих 8 с л. Освен това мисля че за да не бъде толкова сладко може да се намали количеството на захарта. Следващият път ще опитам с 4 ч ч тъй като не си падам по-прекалено сладките неща.

2 thoughts on “Желе от диня / Watermelon jelly

Вашият коментар

