Сладко от чери домати

Тази година купихме семе за чери домати за да насадим в градината, заради моето дете. Цяла зима ме караше да му купувам, защото били малки и сладки. Не бях особено очарована тъй като знам че са натъпкани с химикали, но нямаше как да му отказвам. Харесвам ги и аз а и ми беше любопитство да видя дали ще успеем да ги отгледаме. Посадихме семето и отгледахме хубав разсад. Баба ми беше категорична че повече от няколко корена няма да садим, защото нямала много място в градината. По грешка обаче объркала кофичките в резултат на което се оказа, че е посадила цели два реда чери домати🙂 Но нямаше вече какво да направим тъй като разбрахме късно за грешката. Направо полудяха и за зла участ цъвтяха двойно повече от обикновените домати. Детето им се радва най-много, бере си сам и ги хапва с наслада. По някое време му омръзнаха и вече не им обръща особено внимание. Затова се наложи да търся вариант да ги употребим. Казаха ми да ги консервирам цели с доматен сок. Малко преди да започна да ги правя дойде една комшийка и каза че правила сладко от тях. Познайте дали веднага не си записах рецептата🙂 Смело направих довойна доза, бях сигурна че ще ми хареса. Признавам че докато се вареше, сладкото не миришеше особено добре. Мъжът ми го опита и каза че на вкус било като сироп за кашлица🙂 Когато изстина и го опитахме всичко го харесахме, толкова много че преди няколко дни правих за втори път.

 cherry tomato jam

Сладко от чери домати

Продукти за 1 доза:

  • 1кг чери домати
  • 660 г захар
  • 60 мл вода
  • 1 лимон
  • 1 портокал

Приготвяне:

Изберете зрели но твърди домати. Почистете и ги разрежете на половинки.Сложете ги в подходящ съд с по-дебело дъно. Цитрусовите плодове измийте много старателно. Лимона обелете и нарежете на парченца. Направете същото с портокала, но него нарежете с кората. Имах известни притеснения за вкуса и сложих два портокала (но само единият с кората) за да убия вкуса на доматите. По този начин правих това сладко и вторият път. Посипете със захарта и добавете нараязаните на парченца цитрусови плодове и водата. Разбъркайте и оставете да заври. Варете сладкото около 35-40 минути или до готовност. Сладкото е готово, когато капка капната в чиния не се разлива. Сипете горещото сладко в подходящи буркани и ги обърнете с капачките надолу. Както вече споменах правих двойна доза и от това количество се получиха 7 бурканчета (от най-малките и средните) сладко.

 

Вашият коментар

