Медена къщичка I / Gingerbread house

Вече седмица на новата работа, се чувствам много добре. Осъзнавам, че ще ми трябва време за да свикна, от сега мога да кажа че ми харесва. Запознах се с много позитивни хора. Все още не са свикнали с мен, както и аз с тях, просто трябва да мине малко време за да се опознаем. Отскоро имат нещо като традиция, да започват седмицата с нещо сладичко за настроение. В понеделник две от момичетата Силвия и Мария ни почерпиха с кексчета и щрудел. С тях споделям обща страст към кулинарията. Утре и аз ще занеса нещо сладичко :) Не съм решила какво да направя, но ще заложа на изпитана рецепта защото не искам да се изложа. Това са новините около мен по отношение на работата.

С наближаването на любимите ми празници Коледа и Нова Година започнах да мисля какво ще приготвя тази година. Вече си харесах няколко рецепти, но при мен в повечето случай всичко се променя в последният момент. От миналата година имах желание да направя медена къщичка за Коледа, която така и не направих. Сега обаче реших че ще опитам да направя за да видя дали ще се справя. Да справих се, отне ми два дни но вече е готова. Първо разгледах в интернет, имаше много красиви, но и много кичозни. Затова реших да си направя сама шаблон. Нямах идея, но след като споделих с мъжът ми,  той се включи много активно. Всъщност трябва да призная че „проекта” направи той. За мен остана всичко останало :) И така след много внимателни и прецизни изчисление той ми даде шаблон. Въобще не обърнах внимание на размерите до момента, в който не започнах да изрязвам частите от тестото. Тогава осъзнах, че ще правя доста по-голяма къща от тази която си представях първоначално. Това е шаблонът с точни размери

Gingerbread house step by step5

Според него след като съм решила нямало смисъл да правя малка :) Определено най-приятната и забавна част от целият процес за мен беше украсяването й. Избрах изпитана рецепта за меденки, която много харесвам и приготвям от години. Достатъчно е и ще ви стигне като количество за частите на къщата, както и за украса ако решите да направите такава от него. Няма да се впускам в подробности в приготвянето на тестото, пускам само снимков материал

Gingerbread house step by step

Извадете тестото и отрежете малко парче от него. Разточете го върху фолио за да го отлепите по-лесно. Изрежете всички части. Работете бързо за да не омекне много тестото, защото ще ви бъде трудно да работите с него. Ако все пак това се случи, сложете го за кратко в хладилника за да стегне.

Gingerbread house step by step4

С много остър нож изрежете прозорците и врата. Можете да ползвате и малки формички по ваш вкус.

Gingerbread house step by step3

Опечете частите и ги оставете да изстинат. Можете да сглобите къщичката по-късно, но е необходимо да ги съхраните завити във фолио. Аз я сглобих една седмица след като опекох частите.

Gingerbread house step by step1

и още една снимка на опечените части

Gingerbread house step by step2

Прочетох два метода на слепване на частите – с айсинг и карамел. Избрах да сглобя моята с карамел, защото както вече споменах е доста голяма. Страхувах да не се разпадне :) Разтопих захар и направих светъл карамел. Слепих частите с него без да бързам, първо стените. Придържайте ги докато стегне карамела. Не отнема много време тъй като той се втвърдява много бързо. Дръжте карамела на топло или го разтопете отново внимателно (на слаб огън за да не загори) ако видите че вече не можете да работите с него. Тук е мястото да кажа че се сдобих с ужасен мехур на пръста, след като се изгорих с него.

Украсата направете според вашият вкус. За покрива използвах зърнена закуска с мед, който синът ми обича да похапва и имах наличен.Можете да ползвате шоколадов има такъв наподобява кермиди. Друг вариант е да ползвате само глазурата или да опечета малки бисквитки (от тестото)  които да залепите с нея. Добра идея са и котешките езичета, тях наредете като ги застъпвате. Можете да се спрете и на малки цветни бонбони или солети. Това са всички идеи, който хрумнаха на мен. Но определено има много и различни варианти, който можете да използвате според вкусът си.

Как да сглобите къщичката ще разберете тук  :) 

8 thoughts on “Медена къщичка I / Gingerbread house

  1. Вики, радвам се за хубавите новини от работното ти място!
    Нямам търпение да видя завършена къщичката!
    Когато се изгориш, полей обилно с олио и няма да имаш мехур!
    Прегръдки и хубава неделя!

  2. Дани благодаря за съвета🙂 Не съм чувала за този трик, но ще знам вече. След малко пускам снимките
    Приятна почивка и на теб !

  3. Вики,ама направо си върха!
    Винаги съм имала желание за медена къщичка,но ме беше страх да я направя,защото не ме бива по сладките неща,но сега с твоето подробно описание ще си направя!
    Благодаря ти много за невероятния труд по рецептата стъпка по стъпка!
    Успех с новата работа и бързо адаптиране!
    Прегръщам те!

  4. Kате засрами ме🙂
    Благодаря ти много си мила
    И аз до този момент имах някакви притеснения за тази къщичка, но ето че се получи о то доста добре, без да имам какъвто и да е опит преди това. Ще ми бъде интересно да видя твоята🙂
    Прегръдка и за теб !

  5. Досега все се измъквах с извинението, че нямам хубав шаблон, но този тук е перфектен. Няма мърдане, ще се прави къщичката. Дано излезе поне наполовина хубава като твоята! Много, много благодаря!

  6. Здравей Милена, значи няма измъкване вече🙂
    сигурна съм, ще бъде много красива
    Ще ми бъде приятно да споделиш впечатленията си след като я направиш

  7. Vicky,още миналата година съм си харесала твоята медена къщичка,тази година искам и аз да направя,но не виждам има ли от къде да си изтегля шаблонът за нея.Ако има вариант ще съм благодарна да ми пишеш

  8. Валентина много съжалявам, но едва сега видях че снимките не се виждаха😦
    Оправих ги и вече можеш да го видиш🙂
    Много бих се радвала ако споделиш с мен резултата и покажеш своята къщичка

Вашият коментар

