Карамелен хляб / Cinnamon bread

От много време отлагах да взема важно решение свързано с работата ми. Но накрая все пак се престраших – ще я сменям. Не съжалявам,  тъй като работната среда беше станала „отровена“ и непоносима за мен и за колегите ми. Но аз трябваше да реша сама дали искам да продължа по този начин или не.  Имах много страхове и колебания. Нова работа, колеги, различно място, нови правила … Но по-важното за мен беше да запазя здравето си, тъй като в последно време имах доста здравословни проблеми. Породени до голяма степен от ежедневието ми изпълнено с много стрес, нерви и напрежение. Осъзнавах, че това решение не е никак лесно в  икономическа обстановка, която налага доста ограничения в търсенето и предлагането на работа. Не беше и емоционално, а добре обмислено тъй като го отлагах дълго във времето. В интерес на истината не очаквах толкова бързо да намеря нова :)  но вече е факт и след седмица започвам на ново работно място.

Реших да се възползвам и да си взема кратка почивка. За да започна новата работа отпочинала, спокойна, заредена с нови сили и положителна енергия. Отново имам време да се вихря в кухнята🙂 Последната страхотна и много сполучлива  рецепта е за вкусен сладък хляб с канела, която ми се иска да споделя тук с вас. От много време се исках да го направя. Но по една или друга причина все не ми оставаше време. Горещо го препоръчвам, страхотен е на вкус🙂

Карамелен (канелен) хляб

Продукти:
за тестото

  • 400 г брашно + още за поръсване при раточване на тестото
  • 50 г захар
  • 1 пакетче суха мая
  • 1/2 ч л сол
  • 80 мл мляко
  • 60 мл вода
  • 60 г масло
  • 2 големи яйца на оставени на стайна температура няколко часа

за плънката:

  • 150 г захар
  • 2 ч л канела
  • 60 г масло

Приготвяне:

В подходящ съд се смесват сухите продукти за тестото. Маслото се ратопява и се прибавя към мялкото и водата. Добавят се течните към сухите съставки. Прибавят се яйцата и се замесва меко тесто. Оформя се на топка. Можете да приготвите тестото и в машина за хляб като изберете програма за омесване и втасване и после да оформите тестото.

Поставя се в намаслена висока купа да удвои обема си, покрито с кърпа за около 1 час.

За плънката се смесва захарта с канелата и се разбърка добре за да се смесят двата продукта.

Маслото се разтопява.

Поръсва се с прашно плот или маса. Върху него се разточва тестото на правоъгълник  с размери 30-50 см

Намазва се с ратопеното масло. Поръсва се със захар. Приготвената кора се нарязва с остър нож по хоризонтал, така че да се получат 6 еднакви по размер ленти.

Лентите се нареждат внимателно една върху друга. Режат се  на 6 еднакви квадрата.

Поставят се в намаслена правоъгълна форма, изправени наредени като листа на книга  плътно един до друг.

Хлябът се оставя да почине и удвои обема си за около 30-40 минути.

Пече се предварително загрята фруна на 180 С докато придобие златист цвят.

Поднесете с ябълково сладко !

Аз го поднесох със сладко от фурми с лимонови корички, но толкова ни хареса, че го хапнахме без него. Чудесен е🙂

13 thoughts on “Карамелен хляб / Cinnamon bread

  1. Вики, поздравления за решението.
    Хлябът е страхотен🙂 изглежда промяната и почивката ти се отразяват страхотно🙂 Пожелавам ти да бъдеш здрава!

  2. Вики, много се радвам за решението ти!
    И най-важното е, че си имаш нова работа !
    Пожелавам ти успех и добра работна среда!
    А този хляб и аз го правя и е чудесен!
    Топла прегръдка и хубава ноемврийска вечер!

  3. Вики, напълно те разбирам, защото и аз имам някакви мисли в тази посока. Стискам ти палци това да бъде много мотивираща работа със слънчева работна среда! И ти пожелавам здравословните проблеми да останат зад гърба ти!
    А хлебчето е страхотно! От доста време съм му хвърлила поглед и все се каня да го приготвя, но все отлагам. Обаче с твоите снимки в близък план съвсем ме убеди, че му е време🙂 Прегръдки и хубава вечер!

  4. Зори, Дани, Габи чувствам се прекрасно.
    Радвам се че сте мои приятелки, макар и виртуални.
    Благодаря ви🙂
    А хлебчето наистина е чудесно. Изядохме го много бързо, едвам отделих няколко парчета за снимка. Бях харесала рецептата и я записах от кулинарен блог преди доста време, дори не помня името му и не успях да го намеря. Приготвих го с малки промени от моя страна. В оригиналната рецепта имаше и индийско орехче но на мен не ми се понрави тази идея и не сложих. Намалих и количеството захар за плънката и добре направих. Но рецептата си заслужава🙂
    Поздрави и прегръдки🙂

  5. Вики, желая ти успех в новата работа и всички здравословни проблеми да намерят решение.Обичам всичко с аромат на канела. Напомня ми подготовката за Коледните празници ….мирише ми на Коледа…
    Това хлебче ме грабна и ще го приготвя за моите любими хора.
    Благодаря ти.
    Много прегръдки
    Нора

  6. И аз забелязах тази рецепта отдавна,май при Вили Конова,а после и при някой друг,ама и аз не помня с точност.Както и да е,много ми е атрактивна и съм си я наумила.Дотогава да се полюбувам на твоя хляб,защото е прекрасен,истинска прелест!
    Имаш наградка при мен!
    И успех с новото начинание!
    Прегръдки!

  7. Вики, поздравления за решението и се надявам на новата работа да ти е по-спокойно и по-приятно! Успех!
    А хлебчето познах🙂 точно по мой вкус е, само да се наканя да направя – пухкаво и ароматно!

  8. Вики, успех с новата работа и нека да ти донесе удовлетворение. Пожелавам ти и всички други проблеми да останат зад гърба ти! Хлебчето го бях видяля някъде, но не си спомням точно къде, много ми харесва, изглежда изключително вкусно и интересно на вид. При възможност ми се иска и аз да го направя.
    Прегръдка от мен и хубави ноемврийски дни!

  9. Става страхотно за закуска🙂 Браво за старанието!

  10. Нора, Пепи, Роси и Мони🙂
    Благодаря за пожеланията и вниманието
    И аз силно се надявам всичко да е наред с новата работа🙂

    Що се отнася за рецептата аз съм на мнение че хубавите и изпитани рецепти трябва да се споделят за да може повече хора да се възползват от тях🙂

    Благодаря за положителната оценка Жоро

  11. Вики, когато имаш време, намини през блогчето ми, там те очаква една тройна изненада.:-))
    Хубава вечер и прекрасно утре!

  12. Вики, моите поздравления –
    за решението и новото начало, за прекрасната рецепта и снимки,
    и за именния ти ден днес!
    Бъди успяваща, усмихната и много щастлива!
    С голяма прегръдка за теб, Диана

  13. Мони благодаря ти за изненадата🙂 Много мило

    Дианка, Благодаря за пожеланията и вниманието
    Топла прегърдка от мен🙂

Вашият коментар

