Крем супа от броколи със синьо сирене

Колкото и да не ми се иска времето започва да става студено. Съвсем скоро ще дойде зимата и студът, но и това време има своето очарование.  Време за топли вечери край камината с приятели на чаша греяна ракия или червено вино. Домашен уют и много празници. Нещо май се размечтах, има още много време :)  С есента и зимата идва времето и на вкусните и топли супи. Обикновени или пасирани осъзнавам колко е важно тяхното присъствие в менюто ни. Много съм доволна, че моето дете обича супа. Любимата му е пилешката и аз много я обичам. Като дете когато бях болна, моята баба винаги ми правеше пилешка супа. Гъста и ароматна тя ми казваше, че има вълшебна сила и ще ме излекува. Беше нейното лекарство за болести🙂  Понякога ми се иска отново да съм дете и да се върнат тези хубави години …

Днешният пост е за друга обичана от мен супа – крем супа от броколи и любимото ми синьо сирене

broccoli & blue cheese soup

Крем супа от броколи

Продукти:

  • 1 глава броколи (500 г)
  • 1 глава кромид лук
  • 2 моркова
  • 2 средно големи картофа
  • 50 г масло
  • 800 мл вода
  • 200 мл готварска сметана (прясно мляко)
  • кубче бульон (зеленчуков или пилешки)
  • синьо сирене

Приготвяне:

Лукът се нарязва на ситно, морковите и картофите на малки кубчета.

Броколите се накъсват на розички и се нарязват.

В тенджера се разтопява маслото. Добавя се лука и се задушава за няколко минути. Прибавят се картофите, морковите и кубчето бульон. Налива се водата и се оставя да заври на бавен огън. След като супата заври се добавят броколите накъсани на розички. Варете  докато зеленчуците омекнат. Преди да махнете супата от огъня добавете сметаната. Пасирайте докато е още гореща, опитайте и ако е необходимо добавете сол. Можете да добавите още сметана ако искате да не е много гъста.

Сервирайте с натрошено синьо сирене и крутони.

Други рецепти за супи:

5 thoughts on “Крем супа от броколи със синьо сирене

  1. Вики,
    и у нас супите са любими
    в този сезон🙂
    И на мен ми правеха силен пилешки бульон.
    когато бях болна!
    А крем супата от броколи е чудесна и у нас винаги слагам сиренце – синьо, или ементал!
    Поздрави и усмихната неделя!

  2. Разкошна супичка,Вики!Вкусна и сгряваща!
    Благодаря,че ме подсети за нея!

    Поздрав!

  3. Здравейте,
    Бихте ли отговорили кое „В“ мисите, че трябва да изпиша с главна буква?
    Ако визирате моят коментар, аз изразявам благодарност и се обръщам в множествено число към коментиралите този пост
    Благодаря Ви
    Пожелавам Ви успешен и слънчев ден

Вашият коментар

