Икономична кухня – Сладкиш с круши и ябълки

 

От много време не бях правила десерт с плодове. Въпреки че са полезни за консумация пресни, те придават неповторим вкус на всички рецепти приготвени с тях.Когато бях дете с нетърпение чаках да узреят крушите в градината. Имахме малко дръвче, което раждаше най-вкусните, сочни и големи круши който бях виждала.След време когато изсъхна на негово място посадихме ново, но плодовете не бяха същите.Рецептата за сладкиша знам от моята баба. Пускам я в раздела🙂 Икономична кухня тъй като за направата му не са необходими много продукти и е много лесен за приготвяне 

Специално очаквам отзиви от Ива Стаменкова тъй като тя първа  прояви интерес към рецептата🙂

Сладкиш с круши и ябълки

Продукти

(1 ч ч = 200 мл)

  • 1 ч ч брашно (120 г)
  • 1 ч ч грис (140 г)
  • 1 ч ч захар (180 г) за тестото 
  • 1/2 ч ч захар за плодовете (80-90 г)
  • 1 пакетче бакпулвер
  • 4 бр големи узрели, твърди круши
  • 2 бр големи ябълки
  • 1 ч л канела 
  • 1 пакетче ванилена захар или 2 ванилии
  • 100 г масло + още за намазване на формата
  • пудра захра за поръсване на сладкиша

 

Приготвяне:

В сух съд смесете брашното, захарта, гриса и бакпулвера. Разбъркайте добре за да се смесят хубаво съставките.

Обелете и настържете на едро ренде плодовете. Можете да използвате и други плодове,  например дюли и круши. Прибавете към тях захарта, канелата и ванилията. Разбъркайте и оставете настрана.

Намажете с масло форма с диаметър 24 см. Разделете на три равни части сухата смес, същото направете и с плодовата. На дъното  на формата разстелете без да притискате с 1/3 част от плодовете.  Поръсете с 1/3 от грисовата смес. След това разстилайте последователно плодова и грисова смес. Полейте сладкиша с разтопено масло.  

Опечете го в умерено силна фурна на 180 С докато придобие златист цвят

Извадете и оставете да изстине. Нарежете го на парчета и поднесете поръсен с пудра захар  

Други рецепти с плодове:

 

6 thoughts on “Икономична кухня – Сладкиш с круши и ябълки

  1. Много вкусен изглежда този сладкиш – пухкав и ароматен!
    Поздрави и прекрасен уикенд!

  2. Този сладкиш,въпреки,че съм гледала как се приготвя по ТВ,винаги ми е бил прелюбопитен и едновременно с това пресъмнителен в крайния резултат точно поради факта,че се редуват,а не се смесват продуктите и няма нито яйца,нито мляко за някаква течност,само олио или топено масло.Все си мисля,че ще стане сух,макар че твоят изглежда страхотно!
    Вики,как ти се струва текстурата,моля сподели откровенно,защото хич не харесвам сухи сладкиши,ти как го намираш?!

    Липсваше ми,радвам се,че отново си сред нас!

    Хубаво утре,мила!
    Роси

  3. Аелис, радвам се че ти допада🙂

    Роси сладкиша е прекрасен на мен много ми допада. Въобще не е сух, напротив мек и леко сочен от плодовете
    Аз сложих и отцедилият се сок, който пуснаха плодовете след като им сложих захар. Само ми беше малко по-сладък, но аз по принцип не обичам много сладки десерти🙂 Когато го правих за пръв път мислех, че нищо няма да се получи.Няма тесто само поръсваш сухите съставки !? Чудех се, ще се надигне ли това чудо ? Но резултата ме изненада🙂 Препоръчвам го когато имаш време и желание опитай. Мисля следващият път с дюли и ябълки да го опитам🙂
    Хубава и успешна нова седмица
    Прегръдки

  4. Вики,благодаря ти,че сподели,ще го опитам непременно,докато има още круши на приемлива цена!Както ти казах,бях гледала Алиса Софиянска как го приготвя по някоя ТВ,и тогава го видях за първи път и ми се стори много странен като технология.
    После съм го срещала много пъти,но аз все още тая огромни съмнения,но след твоите отзиви ще го направя.Разбира се с наполовина от посоченото количество захар,че след сухите сладкиши никак не харесвам и пресладките такива.С теб в това отношение си приличаме🙂

    Поздрави и успешна седмица!

  5. Един от най-любимите ми „бабешки“ сладкиши, само че досега винаги съм го правила само с ябълки. В момента се пече този вариант и нямам търпение да го опитам! Поздравления за чудесната рецепта!

  6. Здравей Вероника,
    на мен ми допада много тази комбинация, надявам се и на теб да ти хареса🙂

Вашият коментар

