Гъбена супа с целина

Гъбена супа с целина

Продукти

  • 250-300 г печурки
  • 2 големи картофа
  • 1 малка глава целина
  • 100 г кашкавал
  • 30-40 г масло
  • 2 сварени жълтъка
  • 2-3 с л заквасена сметана
  • сол и черен пипер

Приготвяне:

Гъбите, картофите и целината нарежете на парчета. Пуснете ги в 1,5 – 2 л  вряща вода (сложете  вода  според това колко гъста искате да направите супата) Добавете сол и черен пипер.  Варете докато омекнат, но не прекалено дълго за да не се разварят заленчуците. Добавте кашкавала и маслото. Разбъркайте докато се разтопят. Свалете от огъня и охладете леко супата.

В купа намачкайте твърдо сварените жълтъци с вилица. Добавете сметаната и разбъркайте добре. Добавете малко течност от супата. Разбъркайте и изсипете жълтъчено-сметановата смес в супата. Поднесете поръсена със ситно нарязан магданоз.

Други рецепти за супи:

7 thoughts on “Гъбена супа с целина

  1. Мммм,вкусничко,Вики!
    Идва им времето на супичките,особено като зафучи баба зима:).

    Спокоен ден ти пожелавам!

  2. Вики, тази година открих целината🙂 и купувах много
    от една холандска, с едри глави!
    Правих страхотна крем супа!
    Обичаме всякакви супи и както казва Еликсир
    наближава времето за тях!
    И твоето предложение е чудесно!
    Прегръдки и спокойни почивни дни!

  3. Хубавао е че ви допада супичката момичета
    Еликсирче, наистина есента и зимата са времето на топлите и ароматни супички🙂 но и сега не са за пренебрегване
    Дани и аз тази година „открих“ Целината преди не ми харесваша, но сега вече ми допада и то много
    Приятна почивка ви пожелавам

  4. Вики, а колко кашкавал се слага?Много ми хареса рецептата, обичам гъбени супи:).

  5. Aелис кашкавал можеш да сложиш колкото обичате🙂 аз слагам около 100 г (добавих го в продуктите, че бях пропуснала) не повече, за цялата супа. На мен така ми харесва и мисля че пасва идеално на останалите продукти като пропорция.

  6. Чудничка супица, само дето гъби ям аз и никой друг вкъщи:) То е, защото знаят, че съм късметлийка и няма да се отровя:)
    Хубав уикенд!

  7. Traina и аз не ям и не давам и на другите брани от гората🙂
    Ама печурки култивирани мисля, че няма проблем да си хапваме
    Пък и гъбките придават невероятен вкус на всяко ястие
    Хубави почивни дни !

Вашият коментар

