Как да НЕ правите сладко :)

Ще ви разкажа за последното ми провалено сладко. Едни приятели ми донесоха зрели смокини и аз реших че ще правя сладко. Предният ден пък си набрах  достатъчно сини сливи от градината с идеята да направя една доза сладко от тях. И така запретнах ръкави и казах че е ден за зимнина. Намерих рецепти и подготвих плодовете и дойде ред да ги варя. Със сладкото от смокините се нямаше никакви проблеми. Получи се много хубаво и ароматно. Сливите реших че ще пека и се спрях на рецептата на Мария за Сладко от печени сливи с орехи . Всичко беше добре докато не се появи майка ми. Тъкмо щях да го наливам в буркани, когато тя ми каза, че според нея било много рядко. И тъй като правя сладко от сливи за пръв път се съгласих с нея. Пък и нали има по-голям опит от мен🙂 Доварих още известно време и видях, че сливите започнаха да се разпадат (не че ме притесняваше) Да беше станало малко по-гъсто и реших че готово е : ) Остана малко количество, което не стигаше за да напълня цял буркан затова го оставих за закуска, пък и да го опитаме. Сварих сладката и ги прибрах доволна и уморена от добре свършената работа. На стутрина бях неприятно изненадана. Сладкото се беше стегнало до такава степен, че трудно можах да извадя малко от него. Проверих и това в бурканите стоеше като бетонирано в тях. Разбрах, че съм го преварила. Ами сега какво да правя? Съсипах толкова плодове. Една приятелка ми каза, че ако го разредя с малко вода и го кипна отново ще оправя сладкото. Развали ми се настроението и все още не съм решила дали въобще да се занимавам с него.  

А сега дойде ред на рецептата в този пост. Не,  не за салдко, а за бърз сладкиш със сливи. Направих го докато правих злополучното сладко. 

Plum cake

Сладкиш със сливи / Plum cake

Продукти:

  • 500-600г сливи
  • 4 яйца
  • 2 ч ч брашно
  • 1 и 1/3 ч ч кафява захар плюс още за поръсване
  • 1 пакетче бакпулвер
  • 1 с л какао
  • 1 ч л канела
  • 1-2 с л тъмни стафиди предварително накиснати в малко алкохол или вода
  • 40 г масло
  • 1 ванилия
  • филирани бадеми за поръсване

(1 ч ч = 200мл )

Приготвяне

Разбийте яйцата със захарта на пяна. Добавете ратопеното масло и разбъркайте добре. Следва пресятото с бакпулвера брашно, ванилията, какаото и канелата. Рабъркайте докато продуктите се смесят добре и се получи гладка смес.

Намажете с масло  кръгла тавичка с диаметър см. Изсипете сместа, загладете и наредете нарязаните на парчента сливи.

 plum cake2

Поръсете с малко кафява захар и филираните бадеми.

 

plum cake

Печете окло 35-40 минути или до готовност в предварително загрята фрурна на 200 С

 

Други рецепти със сливи:

5 thoughts on “Как да НЕ правите сладко :)

  1. Вики,обожавам сладкиш със сини сливи ,затова веднага мислено ще се почерпя от твоя!С тази захар отгоре как хубаво се е запекъл,чуден!

    Поздрави сърдечни!

  2. Еликсирче заповядай почерпи се, да ти е сладко🙂
    Надявам се съвсем скоро да се почерпим и на живо

  3. Вики, и аз обожавам сладкиши със сливи и си сложих сливи във фризера🙂
    Чудесно е предложението ти!
    А за сладкото за съжаление не мога да ти дам съвет!
    Прегръдки!

  4. Dani благодаря ще погледна мога ли да направя нещо по въпроса🙂

Вашият коментар

