EКЛЕРИ / ÉCLAIRS

Има различни рецепти за приготвяне на еклери смея да кажа, че от тази която ще намерите по-долу стават най-вкусните🙂  Тестото, от което се приготвят еклери и толумбички, както и много други тестени изделия с различна форма и пълнеж се нарича парено или варено тесто. Името на това тесто идва от факта, че продуктите с които се прави се варят преди печенето. То се приготвя много лесно, но изисква малко по-усърдно бъркане. При печене бухва много, а вътрешността му остава куха. Там обикновено се слагат и пълнежите.

Има няколко основни правила които трябва да се спазват при работа с този вид тесто. Готовото тесто винаги трябва да  е гладко и лъскаво. То не бива да се вари повече от две-три минути, иначе ще стане прекалено твърдо и тежко. При печене през първите минути печката не се отваря, в противен случай няма да бухне. 

Най-известния десерт приготвен от парено тесто несъмнено са еклерите. Изпробвала съм различни рецепти и ще споделя с вас тази, която е най-сполучлива. 

ЕКЛЕРИ

Продукти за тестото:

(Pierre Hermé’s Cream Puff Dough)

  •  125 мл прясно мляко
  • 125 мл вода
  • 115 г масло нарязано на парчета
  • 140 г брашно
  • 1/4 ч л захар
  • 1/4 ч л сол
  • 5 големи яйца

Приготвяне на тестото:

Млякото, водата, маслото, захарта и солта се поставят в дълбок съд. Загряват се до кипене. Брашното се сипва наведнъж и с дървена лъжица се бърка енергично, докато тестото започне да се отделя от стените на съда (сместа веднага става на тестена топка). Намалява се огъня. Без прекъсване тестото се бърква в продължение на 1-2 минути. Снема се от огъня, добавят едно по едно яйцата, като след всяко яйце се разбърква до пълното му смесване с тестото. Още при първото яйце тестото първоначално се разпада на части, това не е проблем. След като се добави последното яйце, то става гладко и лъскаво. 

От получената смес върху тава покрита с хартия се шприцоват тънки дълги пръчки на разтояние една от друга. Пекат се в предварително загрята фурна на 200 С, около 25-30 минути. По време на печенето вратата на фурната не трябва да се отваря, за да не се прекъсне процесът на бухването. Изпечените еклери се оставят да изстинат. Готовите еклери се пълнят с крем по избор. 

Получават се около 25-30 бр средно големи еклери. 

Крема е моя импровизация  :)  

Продукти за крема:

  • 1 опаковка пудинг сметана на Д-р Йоткер
  • 4 препълнени супени лъжици разбита сметана 

 

Приготвяне на крема:

Пудинга се приготвя се според указанията. Охлажда се и се прибавя разбитата сметана. Разбърква се до еднородна смес. Еклерите се пълнят с крема в основата с щприц със специален накрайник. Друг вариант е да се разрежат на две половини и да се напълнят. 

 step-by-step-eclairs-copy 

Глазура

Продукти за шоколадовата глазура:

  • 80-100 г шоколад начупен на парченца
  • 40 г масло
  • 40 мл прясно мляко

 

Приготвяне на глазурата:

Всички пордукти се поставят в дълбока метална купа на водна баня. Загряват се при непрекъснато бъркане до напълното разтапяне на шоколада. 

Част от еклерите потапям в глазурата, а останалите украсявам с шоколадови ивици.

Други рецепти с парено тесто:

25 thoughts on “EКЛЕРИ / ÉCLAIRS

  1. Вики,
    рецепта като за учебник – страхотно обяснение и онагледяване.
    Майсторско изпълнение, неустоимо презентиране и прекрасни снимки!
    Браво!

  2. Диди, много Благодаря!
    Радвам се, че харесваш блога ми, старая се да бъде добре представена и обяснена всяка рецепта🙂

  3. Здравей Кети,
    Съжалявам, че се е получила въпросната грешка с липсата на брашното в поста. Добавих го благодаря, че си забелязала и ми помогна да се корегирам.
    Предполагам, че неволно съм го изтрила.
    Ще чакам отзиви, когато ги направиш🙂

  4. тези дни ще ги пробвам и ще пиша как са станали

  5. Направо са страхотни ,аз си направих само крема ,без тестената част понеже ми е слабосттттт – получи се по- добре от този ,който продават по магазините🙂

    Мерси Вики🙂

  6. Няма да съжаляваш ако приготвиш и еклерите. В комбинация с крема вкуса е просто божествен🙂

  7. Брашното трябва ли да се присее? Тестото ми се получи на бучки,въпреки че го бърках непрестанно😦

  8. Привет Rosi,
    Не, не пресявам брашното.
    Слагаш ли брашното наведнъж?
    Защото това е единствената причина, за която се сещам за да се получи на бучки
    Можеш и да пресееш брашното, но не е това причината според мен
    Правила съм ги много пъти никога не съм имала такъв проблем
    Тази рецепта съм описала подробно и на 100 % смея да твърдя, че е много точна.

  9. Ами пише сипва се брашното….Аз ги правя за първи път и … :(Не ми се получиха.И няма да правя повече никога.Целия ми труд за боклука,а и щях да си купя за тези пари цяла кутия еклери..😦 Много тъпо се получи,но какво да се прави.Рецептата ти е страхотна.Всичко е много добре обяснено,но сладката на мен не ми вървят.Аз съм по солените ястия,питки,баници и т.н.

  10. Здравейте

    Искам да благодаря за чудесната рецепта и обяснения – обожавам еклери, но досега не смеех да се пробвам, а се оказа, че е доста лесно. Получиха се по-хубави от купените! Благодаря още веднъж.

  11. Здравей Диана,
    Много се радвам, че сте харесали екелерите. Рецептата е много точна и който реши да я пробва няма да съжалява. А по отношение на вкуса🙂 да със сигурност са по-вкусни от купените

  12. Здравейте! Рецептата е страхотна и невероятно сполучлива :)))))) Направих ги за втори път и са просто мммммммм…..Благодаря!!!!

  13. Здравей Nani,
    Чудесно е че сте ги харесали🙂
    Наистина рецептата е много точна и ако се следват стъпките последователно няма начин да не се получат добре
    Благодаря за доверието, а също и че споделихте мнението си в блога
    Благодаря

  14. Здравейте,

    След отнемане от котлона, оставя ли се тестото да изстине или веднага се прибавят яйцата?

  15. Здравейте Тони,
    не е необходимо да чакате тестото да изстине
    Ще ми бъде приятно да споделите дали са се харесали🙂

  16. Здравейте и от мен!
    Току-що ги сложих във фурната да се пекат,обаче…..забелязвам,че тестото не е такова,каквото съм го правила преди-стои по-рядко.Съотношението течност-брашно не би ли трябвало да е 1:1? в смисъл чаша течност,чаша брашно?
    Моите се разтекоха и до момента не се надуват нагоре😦 ,може би съм сбъркала с това,че не разбивах яйцата с тестото на ръка,а използвах „кривите“бъркалки на миксера)
    Иначе поздравления за снимките и за рецептата-стъпка по стъпка!

  17. Здравей Ваня,
    Нямам идея защо тестото ти е по-рядко. На 100% смея да твърдя, че ако си спазвала точно пропорциите в рецептата няма как да стане грешка и да не се получат. За тази рецепта имам отзиви от много хора и винаги резултата е отличен🙂 Аз също съм разбърквала яйцата с миксер и това по никакъв начин не влияе на крайният резултат. Според това което описваш че тестото е рядко мога само да кажа че брашното е малко. Моля да споделиш какво се случи

  18. уникални еклери :)) мерси за рецептата, вече няколко пъти ги правя и винаги се получават🙂 утре ще пробвам и пухкавите соленки с кашкавал🙂 поздрави и хиляди благодарности :*

  19. Привет Меги
    И за мен това е най-сполучливата рецепта за екелри🙂
    Благодаря че сподели мнението си за рецептата

Вашият коментар

