С ВКУС НА ЛЯТО / WITH THE TASTE OF SUMMER

 

Никога не съм била от хората, които не могат без да си хапват нещо сладко. По-точно рядко изпитвам нужда. А когато тялото ми го поиска, предпочитам да бъде домашно приготвен десерт. В такъв случай, търся рецепта или идея, нетрадиционна комбинация, която да изпробвам. Може би, и заради удоволствието, което изпитвам докато приготвям храна за мен и любимите хора ?!
Останалите членове от семейството ми обичат по-сладките и шоколадови торти и сладкиши и в повечето случаи не съм затруднена при избора на рецепта. Преди време попаднах на рецепта от Уверени в Кухнята (списание, което за съжаление вече не се издава), за Сметанова торта с целувки, която привлече вниманието ми и реших да направя. Противно на очакванията ми и различна от всички правени досега, тортата се хареса на всички. И до ден днешен си остава една от любимите ми торти. Изключително лесна и бърза за приготвяне. Идеалният десерт за горещи дни.
Изпитвайки носталгия по отминалото лято, реших да публикувам рецептата за нея сега.

 

За тортата са необходими:
100 г натрошени на едро целувки
150 г ситно нарязани лешници
500 мл течна сметана
2 с л ликьор
1 ч л какао

1/4 от натрошените целувки се слагат на дъното на 20 см тортена форма – дъното и стените, на която се покриват с хартия. Сметаната се разбива. Прибавят се лешниците, ликьора и 2/3 от останалите целувки. Сместа се изсипва върху целувките във формата и се заглажда. Отгоре се украсява с останалите целувки и се опакова с фолио. Замразява се за минимум 12 часа. Тортата се изважда 10 мин преди сервиране за да отпусне и се  нареже по-лесно. Върху тортата с цедка се поръсва какаото. Всяко парче се сервира полято с ягодов сос.

 

За ягодовия сос:
250 г ягоди (малини) пресни или замразени (в случай, че се използват замразени плодове, те се размразяват предварително)
2 с л пресята пудра захар
сока и ситно настърганата кора на 1/2 лимон

Ягодите се претриват през цедка на пюре. Смесват се с пресятата пудра захар, сокa и кората на лимона. В случай, че сосът стане много гъст, се добавя малко вода, но не прекалено за да не се развали вкусът.Приятен апетит !

Вашият коментар

