Домашен сладолед с кайсии / Homemade apricot ice-cream

 

Надали някой ще ми повярва, че допреди няколко години почти не хапвах сладолед!?Странно или не, просто не обичах много „най-популярният замразен десерт, който може да те накара и в най-голямата горещина да се почувстваш приятно“  :) Все по-често обаче започнаха да ме изкушават аранжираните с много плодове и различни ядки витрини със сладолед. С екзотични и възбуждащи въображението и апетита имена.  

Няма да се задълбочавам с разясненията на каква основа може да се приготви сладолед. Ще кажа само, че обикновения се състои от млечен продукт (мляко, сметана) и овкусяваща съставка (плодове, ядки, шоколад). При промишлено приготвените сладоледи технологията е малко по-различна. За да се подобри структурата им към тях се добавят емулгатори и стабилизатори, но това е друга тема. По-здравословна алтернатива на сладоледа според мен е замразеното кисело мляко или така наречения йогурт.

Рецептата за слодоледа в този пост не е приготвена в машина за сладолед. Може би някой би ме критикувал като каже, че сладолед в домашни условия не може да бъде приготвен успешно без машина за сладолед. Донякъде бих се съгласила, но за мен приготвен по този начин по нищо не отстъпва на приготвен в машина.

Поради липсата на пресни кайсии този път приготвих сладоледа с 2оо г плодове от компот, който пасирах с 150 мл готов кайсиев сок. Пропуснах и пудрата захар тъй като плодовете от компот са доста сладки. По желание кайсиевото пюре може да бъде заменено с друго плодово пюре.

Продукти:

  • 250 мл пълномаслена сметана
  • 180 мл кондензирано мляко
  • 100 мл прясно мляко
  • 500 г кайсии
  • 1 с л настъргана кора от лимон
  • 3 с л пудра захар

Приготвяне:

Кайсиите се разполовяват и „кожата се обелва“. Пасират се на пюре.Смесват се с двата вида мляко и лимоновата кора.Сметаната се разбива с пудрата захар. Към нея се прибавя кайсиево-млечната смес лъжица по лъжица като се разбърква внимателно. Получената смес се прехвърля в подходящ съд (най-добре правоъгълна пластмасова кутия) и се поставя във фризер. След час се изважда и разбива с миксер. Тази процедура се повтаря още 2-3 пъти за да се избегне получаването на кристали при процеса на замразяване.

 

5 thoughts on “Домашен сладолед с кайсии / Homemade apricot ice-cream

  1. Вики,много апетитно и свежо изглежда този сладолед.Ще го направя,синът ми много обича сладолед.Кажи само сметаната „Президент“ ли е,че май не съм виждала друга пълномаслена млечна сметана.

  2. Привет, Вики!

    Всяко посещение из страниците на блога ти ме зарежда със свежо настроение и пълни очите ми с нежност и красота! Радвам се, че те има и че бих могла да ти предложа Internet friendship-award :-)

    С приятелски чувства и сърдечен поздрав, Дими

  3. Да, Йоли ползвам сметана „Президент“, но съм го правила и с обикновена течна сметана.

    Диди благодаря!

Вашият коментар

